söndag 5 december 2010

Varsågod och stig in!

Idag tänkte jag släppa in er innanför dörren.

Största skillnaden är att jag har målat min skänk i höst och trots alla problem med det så är det inget jag ångrar. Den var visserligen vit innan också men då var den betsad och hade börjat gulna på kvistarna. Det har även blivit en knoppbräda och en "gardin" framför dörren.
Jag har lite småpill kvar innan jag blir helt nöjd men det tar sin lilla tid att veta var allt ska vara...







Det är flera minnessaker i min hall på julen. Tomten fick jag när jag praktiserade i 9:an, adventskalendern har farmor broderat och den användes i många år men är nu tyvärr tom..., lucian är även den från barndommen men då hade hon blont hår.

Till vänster på golvet i första bilden står mina renar och fryser. De har ännu inte fått sin vinterpäls... De kläs i mossa men med snö och fruen mark så går det sådär att hitta nåt i skogen. Ska ta en sväng till torget och se hur mycket det kostar att köpa. Är lite snål av mig när det gäller sånt så ev får de vänta till nästa år :)


Hoppas att ni har en skön 2:a advent!
Kramar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Så fint du har. Härligt att ha pynt med affektionsvärde. Bra jobbat med skänken också:) kram Linda

Betty sa...

DU ÄR HELT TOKIG !!! Tack snälla för presenten jag blev nästan lite tårögd , men vet du vad , jag har inte haft hjärta att öppna det än för det var så fantastiskt fint inslaget måste få njuta av det lite till.
Din hall ser jättefin ut vilket trevligt välkomnande man får där.

Ringer i morgon .

Massor av tackkramar från Betty !!!

Fröken Fräken sa...

Visst får man slita lite med målandet, men det blir ju så fint till slut. Jag är likadan, jag vill känna mig för lite och flytta grejer hit och dit innan jag är nöjd. Vilken fin korg, den med banden förresten? Och jag tycker ana mig en väsksamling där på skänkens hylla...:-D

Betty sa...

Halloj igen !
Ville bara säga att ligisterna kommer på mån e.m. (jag o M alltså). Ska bli så skönt ! Hoppas du har glitter i håret o lussenattlinnet på då ??!!

Kram ! Bettan

Vintage House sa...

Hej
så härligt fint du har fått till det i hallen...
Ha det så himla gott!
kram
sandra