måndag 6 december 2010

Tallrikshylla


Nu har jag fått upp min tallrikshylla.
Äntligen har jag hittat nåt som jag gillar att ha på den väggen.
Idag blir ingen helhetsbild på köket för det var inte så fotovänligt igår ;)
Jag har ju en väldigt snäll pappa som hjälper mig att bygga mina möbler. Denna har han gjort till mig. Jag gav honom några bilder på olika varianter och sa att han fick bestämma själv hur den skulle se ut men jag ville ha en hylla högst upp.
Den enda jag fick ändra på efteråt var att såga av lite högst upp så det gick att ställa tallrikar längst upp utan att hyllan var ivägen. Om ni fattar vad jag menar.
Förlåt pappa att jag inte gjorde det så snyggt men jag behöver nog en ny såg i julklapp...;)






Som på de flesta ställen i lägenheten ska jag fylla på och flytta runt lite här.
Jag har köpt många nya gamla saker på loppisar i höst och inte riktigt hittat de rätta platserna än.
Muggen och fatet har jag gjort på min keramik-kurs. Det är så kul att kunna använda eget porslin. Nästa termin blir det nog en hel servis...om jag hinner...

Nu ska jag fortsätta klä om min soffa så jag får kika in till er imorn. Jag har så mycket att ta igen men ingen tid att göra det på.

Kramar!


3 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Men du,vilken duktig och snäll pappa.
Jättefin tallrikshylla,och du har gjort så snyggt iden.Jag köpte min hylla av My Lovely Things-Anna,och är jätteglad för den.
Så hemtrevligt och juligt du har hos dej,det är ju så roligt att kika in till andra och få lite mer inspiration.
Må så gott
Kram Anette

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Oh,jag glömde!

Vilken härlig bild i headern.

Kram Anette

Marie sa...

Vilken fin tallrikshylla din pappa har gjort och så fint du har pyntat i den.

Trevlig kväll!
Kram Marie