söndag 12 december 2010

Barnpassning och husrenovering!


Jag har haft en lång helg som gick fort.
Om det går ihop?

Jag slutade jobbet vid lunch i fredags och då åkte jag till min bror och svägerska i Göteborg.
De har köpt hus och jag skulle hjälpa till med renovering eller barnpassning. Trixet med tjejerna var att Miranda har blivit rädd för främlingar och skriker som om slutet är nära.
Jag såg framför mig en helg där jag skulle få gå omvägar för att inte komma henne för nära och då göra mer skada än nytta.

Jag blev hämtad på stationen och när vi kom hem kikade jag lite på dem i smyg.
Nu hade jag inte behövt oroa mig för när hon hade tittat på mig en liten stund sken hon upp i ett leende och sen var det inga problem :)

Min brorson fick vara hos mormor i helgen så han skulle slippa vara med oss i huset. De bor inte där än så det finns inget för honom att göra så han har väl inte så kul.
Jag kan säga att det är en bra idé att renovera innan man skaffar barn.
Det var inte helt lätt att få nåt gjort. Tvillingar är tydligen inte alltid synkade...

Ibland lyckades vi få dem att sova samtidigt så vi kunde hjälpas åt med allt vi hade planerat. När de var vakna ville de naturligtvis inte bli lämnade ensamma så då var någon av oss tvungna att sitta med dem i ett annat rum eftersom de inte kunde vara där vi sågade och slipade.
Mellan matpauser, nattning och mys så fick vi lite gjort. Inte så mycket som vi hade velat men vi kom en bit på väg.

Mitt i alla stress så missade jag att ta kort på deras häftiga källare. Där går berget in i huset!
Som det är nu kan dessa rum inte användas men de ska dränera så de vet inte hur det blir sen. Blir de av med fukten planerar de för relaxrum med bastu med bergsknallar i!
Inga vanliga rum där inte.

Alltså inga kort därifrån och nu är det ju lite svårt att få bra kort när det är så här mörkt.
Det blir ändå ett dåligt kort på mina renar. Nu har de fått sin vinterpäls så de ska nog klara sig bra i vinterkylan, speciellt som de står inne...;)




Ser nu att det ser ut som om stora renen har tunga men det är änden på rosetten som ligger bakom.

Nu blir det snart sängen men imorn har jag avsatt kvällen till att titta runt hos er alla. Det var så länge sen som jag hade tid att sitta framför datorn. Känns som jag har missat massa fint hos er.

Nu har jag babblat en bra stund. Jag har en tendens att göra det när jag blir trött...;)


Önskar er en underbar vecka!



Inga kommentarer: