tisdag 21 december 2010

Julkort


Som väl de flesta andra så förstår jag inte var dagarna tar vägen...
Känner inte att jag har hunnit med vad jag hade tänkt mig.
I år trodde jag att jag hade planerat för allt men det hade jag tydligen inte.
Det jag glömmer från år till år är hur mycket jag jobbar och hur trött jag blir.

I vanliga fall jobbar jag 50% och vissa veckor lite mer.
I dec blir det mer än 100% och vissa dagar runt 10 h. Detta gör att det inte blir så många timmar över på kvällen och då är jag så trött att jag ändå inte får nåt gjort...

Jag vet att det ju "bara är jul" och att det i det stora hela inte är så viktigt om man hinner med alla "måsten". MEN det är ju detta som jag tycker mest om! Det finns enligt mig inget annat på året som slår denna tiden och jag blir irriterad och ledsen när jag känner att jag inte hinner med.
Jag mår helt enkelt inte bra av att ha det så här...

Problemet för mig ligger i att jag inte kan säga nej. Jag jobbar som frisör och har eget företag. Då gäller det att jag måste ha kunder om jag ska få nån lön...konstigt va... ;)
Jag vill inte säga nej till mina kunder för då är risken att de går till nån annan men mest för att jag vill hjälpa dem att bli fina till jul!
Dessutom så har man väldigt lite att göra i jan och tyvärr kommer räkningarna ändå som vanligt. Alltså måste de pengarna in nu.

Nu har jag gnällt av mig lite...tack för att du lyssnade!


Jag hinner dock lite på kvällarna.
Inte alltid i tid som jag tänkt men innan det är försent. Som att julkorten inte kom på lådan förrän idag. Tur att det finns vanliga frimärken...

Som den pysselgalning jag är så kan jag ju inte bara skriva ett vanligt kort. Jag har även de sista åren börjat göra lite annat att skicka istället för papperskort.
I år blev det dessa hjärtan.
Jag missade att fota de som var klara så ni får se de halvfärdiga som blev över. Kanske hamnar de på julklapparna?




Nu hoppas jag att ni tar det lite lugnt och att ni hinner allt ni vill.

Strunta i det som inte är viktigt och umgås med familj och vänner istället!

Kramar Maria


3 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hoppas att du får en härlig julvecka och frid och fröjd.
Kram/ingela.

Hannis sa...

Tycker att du har fixat och donat i massor och har julfint som 17!
Och dessutom fixar dina egna speciella julkort som garanterat kommer att göra andra glada.
Men jag förstår att du känner som du gör eftersom att det är en viktig helg för dig.

För mig har julen tidigare varit en jobbarhelg(vården) men nu är det en ledig helg.
Men familjen har tagit bort alla måsten så det är lugnt ändå.

Men hur det än är och blir så hoppas jag att du får en magisk jul!
Med lugn och ro/
Kram Hannis

Anna-Lena sa...

Åh, vilka fina julkort! Ville bara kika förbi och önska dig en riktigt God Jul med massor av mys!

Kram Anna-Lena