söndag 19 december 2010

"Snölyktor"

Jag har de sista åren gjort "snölyktor" som går alldeles utmärkt att ha inne utan att de töar.
Det är så enkelt som äggvita och strösocker.

I år provade jag att använda mormors gamla konservburkar och jag blev såå nöjd.
Det glittrar och glimmar så fint!



Jag har lite julfixande kvar den här dagen.
Just nu är det lite svårt att få nåt gjort för jag tittar på handbollen och det är så spännande!

Så nu önskar jag er en underbar 4:e adventskväll och hoppas på att de svenska tjejerna vinner!

Kramar!
 

7 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Vilka söta lyktor du gjort. Vi har gjort liknande med eleverna i skolan men då använde vi decoupagelim. Äggvita låter som en smart idé.

Hoppas att du får en fin julvecka!

Kram Anna-Lena♥

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Ja,spännande var det,synd att dom inte vann.
Vilket bra och enkelt pyssel,det ska jag göra med lilltjejen i morgon.Och sådant som man alltid har hemma.
Ha en finfin förejulvecka.
kram Anette

Anonym sa...

Söta lyktor! :-)

Hannis sa...

Så mysigt det ser ut!!
Som att det faktiskt är is på lyktorna.
Det skulle man ju kunna ha i hallen som lite trevligt mottagande=))
Bra tips!

Hoppas att du får lugna veckan dagarna innan jul/
Kram Hannis

Mitt smultronställe sa...

Hej hej!!

Ja spännande va handbollen, synd att de inte vann!!

Fina ljuslycktor du gjort!!
Hoppas du har en bra start på julveckan, kram Camilla.

Vintage House sa...

Hej
Härligt fint med lycktorna...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Fröken Fräken sa...

Innan jag läste och bara såg bilden så var jag vertygad om att det var en islykta! Snyggt! Och påminner mig om att jag också ska göra en islykta till jul. Fast med -20 ute så går det nog snabbt för den att frysa till.