fredag 3 december 2010

Pepparkakor!


Igår gick det nästan enligt min plan.
Jag fick en hel del gjort och är rätt nöjd.

Det bästa var att "min" snickare M var här och satte upp mina sista hyllor och mitt fönsterskåp.
Ikväll har jag gått och satt dit fina saker och sen funderat lite och plockat bort eller bara bytt plats på dem. Det kommer nog ta ett litet tag innan jag vet hur jag vill ha det. Dessutom tror jag att jag måste shoppa lite nytt ;)

Jag har planerat att fota lite i helgen så jag ska kunna visa er allt mitt nya fina.
Nu ska jag stryka och sätta upp julgardinerna i vardagsrummet.
Bättre sent än aldrig heter det väl...

Jag röjde undan det sista från målningen idag, någon strykning till på det sista jag byggde men det får vänta till januari. Det var 2,5 månader sen jag såg mitt vardagsrum utan målarburkar och inplastat golv och bord.
Riktigt skönt!


Nog om det nu.
Jag skulle ju visa er mitt pepparkaksbak.




För att få en sån här hög...




...såvalde jag mått...




...tryckte ut i degen...




...det gäller att ta till vara på HELA degen...




...in i ugnen, svalna och...




...sen sortera, äta några och lägga resten i burkar.

Tror nog ni gör likadant när ni bakar ;)



Hoppas ni får njuta ordentligt av helgen och 2:a advent!

Kram på er!

Inga kommentarer: