måndag 27 december 2010

Snötyngda granar

Jag har varit ledig idag och njutit av det mest underbara väder som finns!
Juldag, annandag och idag har spenderats hos mina vänner på landet.
Vi har umgåtts, fortsatt äta, myst i vintervädret och haft kul.
De hade fått ett Wii i julklapp och jag har inte riktigt förstått varför alla är så fast i "Wii-världen" men nu vet jag...

Jösses vad kul vi hade!
J gick och la sig och barnen strax efter 10 igår och då ville K att vi skulle instalera det och visst kunde jag hjälpa till. Han hade nog längtat ett tag men det är ju rätt svårt att göra med en 3-åring som också vill hjälpa till.
När vi väl hade fått alla attiraljer på rätt ställe så var vi ju tvungna att prova lite. De spel de hade fått var olika sporter.
Nästan fyra timmar senare var jag helt slut...
Vi spelade bowling, pingis, bågskytte, kanot, wakeboard, basket och säkert nåt mer.
Självklart var jag bäst på allt! (utom pingis)
K vill förtydliga att han hade tagit några öl mer än mig...jag vet att det snarare handlade om skicklighet och talang ;)
Det blir returmatch på nyår och då får jag inte glömma att stretcha efteråt för det var lite stelt när jag vaknade imorse...

Idag tog jag en liten promenad i skogen och njöt av det underbara vädret. Solen var på väg att gå ner och jag hamnade på en gammal åker där det växt upp granar som var tunga av snö.
Det var ingen annan som hade gått där och det var ljuvligt vacker!






När jag kom hem hade jag bara tänkt sitta i soffan och ta det lugnt för jag hade ju julstädat så fint innan jag åkte.
Men ingen vila för mig...när jag går in i vardagsrummet så ser jag min fina gran liggandes på golvet...den hade vält :(




Nu står den upp i sitt hörn igen. Jag fick såga av foten en gång till så den kan dricka vatten men sen var det bara att tippa upp den, fästa den i väggen denna gången och hänga på de kulor som trillat av. Otroligt nog så hade ingen av mina nya glaskulor gått sönder! Jag förstår inte hur de klarat sig men jag är väldigt glad över det!


Hoppas ni får en skön nyårsvecka!
Kram

1 kommentar:

Skogslyckan sa...

Låter som ni har kul med Wii spelet! Visst är det vackert ute. Jag åker 6 km över skogen till min ateljé, och jag häpnar varje dag! Tråkigt extra jobb med granen, jag börjar redan bli sugen på att ta ut min, blev ju tidigt i och med reportaget här.
Ha en fin tisdag!
Kram Pia