torsdag 2 december 2010

När det inte blir som man tänkt sig....


Oftast har jag en plan.
Sen händer nåt som omkullkastar min plan.
Då blir det plan 2.

Just nu är jag nog på plan 5...

Min plan för årets jul var att få ordning på allt helgen innan advent så jag bara skulle kunna njuta hela dec. Nu gick det inte riktigt så.
Det började gå fel när jag målade mina möbler. Jag hade inte planerat att det skulle ta mig 2 månader att bli klar.
Helgen innan advent kom fort och jag blev inte färdig. Det var ju en del städning av slipdamm som krävdes och det tog ett tag...
Planen blev då att jag skulle göra klart allt helgen efter, alltså 1:a advent.
Då blev jag insnöad hos mina kompisar på landet och fick åka direkt till jobbet på måndagen så det blev inget gjort då heller.

Nu är planen att jag ska göra klart imorn.
Vi får väl se hur det blir med det....

Jag ska iaf få hjälp att sätta upp mina sista hyllor och skåp jag har målat. Det ska bli så kul att få se dem helt klara.

För att stressa upp mig lite till så bestämde jag mig för att baka pepparkakor imorn. Alltså blev det degbak ikväll. Nu jobbade jag sent så jag var inte hemma förrän 9 och behövde lite mat först så det blev lite sent men men.






Självklart var jag ju tvungen att smaka. Jag menar tänk om den inte skulle bli god...
Erkänner att "hålet" blev större innan jag hade fått in den i kylskåpet ;)

Hoppas ni mår gott i vinterkylan!

2 kommentarer:

Hannis sa...

Men du! Sätter du egen pepparkaksdeg också??
Det måste jag säga gjorde mig imponerad!
När jag gör pepparkakor är jag så bekväm att köper färdig deg eller helst färdiga pepparkakor=))

Ibland blir det ju sådär att planeringen bara inte blir av...
Men du kommer säkert att hinna i alla fall!

Kram Hannis

Fröken Fräken sa...

Finns det alltså människor som lyckas att följa en plan och det blir som de har tänkt sig?? SÅdana är jag allt avis på, för för mig är det också så att det hinner hända så mycket under vägen att det aldrig blir som man tänkt. Men det kan bli väldigt bra ändå :-)