tisdag 15 februari 2011

Skalbaggar

I helgen pysslade vi skalbaggar eller gablar som deras son kallade dem när han var mindre.
Första dagen lekte vi med tapetklister och tidningar och fick till slut fram några kroppar.
Sonen är bara 3 och tyckte det var kul med klistret en stund och sen fick jag och mamman ta över...




När de torkat under natten så kunde vi äntligen måla dem. Det var det sonen hade sett fram emot mest.
Vi tog var sin och efter lite fritt skapande var våra gablar klara.
Kanske inte så naturtrogna men väldigt söta.





Jag gjorde min helt klar eftersom jag skulle åka hem på kvällen. De andra gablarna fick sina ben dagen efter.




Rosa, guld och lite tyll. Tänk om de i landet såg ut så...


Hoppas ni får en bra dag!
Kram



3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vilket härligt kreativt skapande! Jag skulle förmodligen också tycka mer om insekter om de såg ut lite mer på det där sättet.. jag menar, man kan ju inte ogilla något i tyll!

Unknown sa...

Åh tack söta du!! Din kommentar värmde mig verkligen! Å så skoj det skulle vara att få träffa dig, du är alltid välkommen till butiken vet du! KRAM

Mjuka sa...

Mysigt pyssel!
Kram Malin