torsdag 24 februari 2011

Bokrea.

Igår började bokrean och jag var där.
Jag är inte en av dem som hänger på låset mitt i natten utan jag gick dit på dan.
Planen var att jag skulle frossa i massa härliga inrednings och trädgårdsböcker.
Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig...


Jag var på två olika ställen och hittade några böcker men jag tyckte väl inte att det var så stort utbut som jag hade trott. Det var flera som jag hörde som gick där och sa samma.

De böckerna som jag ändå köpte tror jag blev bra. Jag har bara hunnit bläddra lite grann i dem men har redan hittat roliga texter, bra tips och underbara foton.
Nu kan jag börja planera de trädgårdar jag ska hjälpa till med i sommar.






Jag har hittat en ny favorit.
Denna underbara växt heter klockranka och den hittade jag i boken Drömmen om en trädgård.




Denna gillar jag också.
Den heter muskatellsalvia och den fanns i boken Bladverk.




Så här tror jag att jag ska göra med mina luktärtor i år.
Bilden är från Krukboken.


Nu blir det en sväng till jobbet innan det är dags för veckans keramik-kurs.
Det ska bli så kul att gå dit idag. Jag var inte där förra veckan och nu har jag abstinens!


Kramar Maria!


2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Har också tagit mig en sväng på bokrean, men hittade inget som kändes som om det ropade till mig. Tyckte att det var dåligt med inredningsböcker detta år. Men min överfulla bokhylla är glad ändå!

Skönt för dig att klara dig ifrån att gå på jobbintervjuer på så länge, Själv har jag ått på en hel mängd, men nu är det ett tag sedan så jag känner mig lite ringrostig. Får väl pröva med något rött!

millandante sa...

Härligt att du hittade några!! Ska själv ta mig en sväng i helgen och se om jag hittar något.

KRAM