söndag 13 februari 2011

Pippimat och älg...


I helgen har jag varit hos mina kompisar på landet eller som vi numera kan kalla det:
mitt andra hem...
Vi har haft underbart väder med några minus, klarblå himmel och strålande sol.

Dagen började med att vi gav fåglarna ny mat. Denna gång blev det en pepparkaksgubbe som vi gjorde tidigare i år.




Sen när vi var i hagen hos hästarna så stod de alla så konstigt vid stängslet och tittade på den andra hagen. Jag trodde att det var för att de ville gå över i den men de stod och tittade på en inkräktare...
Det var en älg som stod och mumsade i den hagen. Den höll lite koll på oss men brydde sig inte speciellt mycket.




Nu ska jag sätta mig och titta runt lite hos er. Jag har inte hunnit det alls sista tiden och jag saknar det. Jag behöver lite vårinspiration för jag har inte hunnit göra vår hemma hos mig än och det dröjer någon vecka till.


Önskar er en ny skön vecka!


1 kommentar:

Tulipa sa...

Hej!

Tack för din hälsning!

Kändes lite konstigt när jag såg din bild på älgen...då tänker jag genast på krocken igen... Sååå stora de där djuren...

Skön ny vecka!

Kram mariette