tisdag 8 februari 2011

Nytt på gång.


Pust, helgen är över och det är nu som vanligt igen.
Lite tråkigt och lite skönt...

TACK till alla som kom och hälsade på mig och även handlade!
Jag hade jätteroligt och hoppas kunna göra det fler gånger. Dock blir det i mindre skala då, nu tog det 3 h att plocka undan allt och det var lite för länge.

Jag har massa nya pysselidéer jag vill göra i vår. Fast första ska jag göra om och strukturera upp i pysselrummet. Jag har inte orkat ta tag i det sen hyllan välte i höstas. Jag la bara ner allt i lådorna utan att sortera så det blir lite att gå igenom nu.
Helst skulle jag även vilja flytta in mitt linneskåp från sovrummet dit men då måste jag hitta nåt nytt till sovrummet och det har jag inte gjort än. Jag skulle helst vilja ha ett halvhögt skåp med en eller två lådor högst upp och dörrar under. För att göra det ännu svårare skulle jag vilja ha ett snyggt avlutat... Undra var jag kan beställa ett sånt, helst gratis också...;)

När jag vaknade i morse hade det kommit lite snö, det regnade och nu skiner solen. Allt på en gång.
Det är så härligt med solkatterna som bildas när strålarna träffar allt i fönstret.






Dessa söta hittade jag på en loppis förra veckan och är numera favoriter. Framförallt gillar jag att korken till ströaren är i glas. Det kanske är vanligt men jag har inte lyckats hitta någon innan. Tror att jag känner ett pockande samlingsbehov....stor sannolikhet att det kommer bli fler i denna stil framöver.

Nu ska jag röja bort alla pärllådor som står i vardagsrummet så det blir rent och fint på bordet. Sen blir det några timmar på jobbet och så ska jag försöka bli frisk från förkylningen jag naturligtvis åkte på när jag stressade lite för mycket förra veckan.

Hoppas att solen skiner på er!
Kram


1 kommentar:

Betty sa...

Halloj där !

Vad kul med din lilla tillställning o att det gick bra har varit lite frånvarande o missade den helt. Hade tyvärr inte kunnat komma för M har vattenkoppar sedan 8 dagar o har varit jättedålig.
Snart är det dags för en sväng till dig både för mig o den lilla räkan.

Kram på dig Goding ! Betty