onsdag 24 november 2010

Köksgardin


Idag blir det bilder på min nya köksgardin.
Jag har sytt den av gamla kökshandukar som jag hittade på tradera.
Jag har inte haft nån julgardin i köket förut som jag har varit riktigt nöjd med men denna blev jag nöjd med.






Annars går det sådär med pyntningen. Det är alldeles för mycket som kommer emellan. Det var ju inte direkt ordning till att börja med. Målningen ställde till det lite...




Jag är klar i sovrummet och nästan i köket. Där ska min tallrikshyll upp på väggen och så ska jag måla klart det jag byggde i helgen.
Så länge lyser det mysigt i fönstret. Tomten fick komma fram redan nu. Jag har så få och ingen tid senare att ta fram dem men mest för att jag tycker det är mysigt. Varje tomte har sin bestämda plats. Denna bor i köket och där ska det även stå en adventsljusstake. Det gjorde det alltid i fönstret när jag var liten så det går inte att ändra på...
Mamma har dock haft en stjärna istället de sista åren men det blir helt fel ;)

Hoppas att ni har det gott och njuter av tiden som är nu.

Kramar Maria


1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jättemysig julgardin! Blev många gånger snyggare än den gardin jag försökte mig på att sy av kökshanddukar... hum hum.. och visst är det jobbigt att behöva städa och rensa undan innan man kan julpynta?!