fredag 19 november 2010

Kitta fönster

Nu har det blivit fredag och jag ska redan bryta min nya tradition med att visa keramik på fredagar. Jag hade min kurs igår men inget färdigt att ta med mig hem så jag har inget att visa.

Därför blir det nån bild på vad min kväll består av:
fönster!

Jag har äntligen målat klart allt, det är bara lite torktid kvar innan jag kan börja använda mina nya fina möbler.
På mitt fönsterskåp så har jag lite mer pill kvar. 
När jag plockade ur glaset så råkade jag göra sönder ett och nu har jag bytt plats på det och eftersom de inte direkt är lika stora så har jag fått tälja lite...




När jag fått fast alla rutorna med stift (tror det kan heta så?) så skulle jag bara räta upp fönstret och borsta bort dammet. Då lossnar en ruta och går sönder :(
Jag har lyckats hålla det helt i ca tio år, fått loss alla rutor, transporterat och rengjort dem, varit jätteförsiktig när jag spikade i stiften, hammare och glas passar ju inte riktigt ihop...och så klantar jag mig när jag nästan är klar.

Nu vet jag inte hur jag ska göra. Först så kom det lite tårar men sen lyckades jag pussla ihop det. Nu är frågan om jag ska låta det vara ett tomt hål och kanske hänga nåt i det eller tejpa ihop orginalrutan eller se om nån glasmästare har liknande glas och sätta i en ny.
Jag gillar inte riktigt att använda nytt glas. Jag låter nog det vara som det är över jul så får jag se hur det känns.






Nu ska jag fortsätta kitta. Det var lite pilligt men inte så svårt. Sen om jag gör rätt vet jag inte men bara rutan sitter still så är jag nöjd.

Just det, jag fick ett oväntat besök idag. Den kan ha kommit med lådorna från vinden men troligare är att den följde med in från mina saker jag plockade in från balkongen. Den hade säkert tänkt sova sig genom vintern på nåt bra ställe men nu sover den istället för gott.
Jag var på väg att släppa ut den som jag brukar göra med djur men insåg att det är för kallt ute och då skulle den bara plågas så det fick istället bli ett möte med sulan på min toffel...




Här har börjat snöa och de varnade för att det kunde komma 10 cm tills imorgon!
Så ta det lugnt i helgen och njut av vintern.

Kramar!



1 kommentar:

Betty sa...

Vad duktig du är ! Har provat på att kitta en gång men jag tyckte det var skitsvårt.
Har ibland tänkt precis samma tanke när man får besök av de små gul svarta varelserna under helt fel tid på året. Får väl gratulera till din nya sambo då ;)

Ja här har det kommit snö o det är jättevackert.

Trevlig helg på dig ! Kramar från Bettan