måndag 15 november 2010

Dörrkrans

Nu är min helg över...
Jag jobbade lite i lördags och sen blev det hem för lite snabb målning och sen till mina kompisar på landet.
Jag har varit ledig idag också och kvar på landet. Det blev en tur i skogen med deras som för att leta material till pyntningen som komma skall.

Det blev även en dörrkrans till deras ytterdörr.




Jag har lärt mig under åren att det är bra att ha allt klippt och lagt i sorterade högar innan man börjar.







Tyvärr kan jag inte ha en sån här krans hemma eftersom jag bor i lägenhet och det blir så jobbigt när den barrar i trapphuset ;)
Det får bli en i mossa till mig.


Imorgon blir det jobb igen och även lite inplockning i möblerna som alla snart är färdigmålade.
Jippie!!!


Kram på er!

4 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Tusen tack för dina fina o omtänksamma ord inne hos mig förra veckan, då livet kändes tungt....

Hoppas allt är bra med dig!
Dörrkransen är såå fin, tänk att det enkla från naturen är det finaste.....

Må så gott!
Kram Therese

Skogslyckan sa...

Otroligt vacker krans du gjort! Fint med lummer i, eller "futt" som vi säger här. Jag och dotterns skall ha en "kransdag" snart... Ha en fin dag!
Kram Pia

Hannis sa...

Vad kul det ska bli att se det färdiga möbelresultatet!

Mmm, det där med krans på dörren har jag funderat på.
Bor ju också i lägenhet & det blir ju lite extra fint med en på dörren.Bara jag slipper städningen=))
Den kransen du gjort är jättefin!

Kram Hannis

Betty sa...

Jaha du nu ser jag att jag också måste göra en ny dörrkrans , den blev jättefin !
Du träna upp armarna o förstärk julen på kärran för jag misstänker att vi kan ha ett o annat som kommer passa dig.

Kram på dig Goding ! Betty