söndag 7 november 2010

Dop!

Jaha, då var helgen redan över. Usch vad det går fort...
Fast positivt är ju att advent närmar sig!

 



















Igår var jag på dop. Det var mina tvillingbrorsdöttrar som döptes.
Jag åkte till dem redan i fredags för att hjälpa till och få chansen att mysa lite extra med dem.

På schemat stod även smörgåstårteskapande.
Detta stod min bror och svägerska för. Hon gör de mest fantastiska smörgåstårtor och min bror som är kock ville inte vara värre...
Min svägerskas mamma kom förbi en sväng och vi båda tittade lite skeptiskt på honom när han gjorde potatissallad, rödbetssallad och inlagda grönsaker. Kändes väl inte riktigt som ingredienser till en smörgåstårta?
Fast jag borde vetat bättre än att tvivla på min bror.
De fick alla stå på hyllorna till kylskåpet så de var lätta att få på plats för nattvilan.




På morgonen stressades det med bad av bebisar, städning och pyntning av tårtor. 



Det blev en kyckling/curry.


En räkor.


Och min brors variant med kött.


Jag gillar egentligen inte smörgåstårta men dessa var jättegoda.
Som vanligt blev det en hel del över så alla fick en tallrik med sig hem.

Idag har jag fortsatt med min målning och nu känns det äntligen som det finns ett slut på det. Hoppas kunna visa er det färdiga resultatet snart.
Jag vann även en auktion på tradera idag som jag verkligen ville ha. Visar så snart jag fått det.
Tur att jag skrev detta för då kom jag på att jag väntade på en till. Gick in på tradera och såg att jag hade 2 min på mig tills den auktionen stängde. Efter en massa intensivt tryckande och långsamt höjande av priset, jag vill ju inte betala för mycket...;) så vann jag även den.
Nu får det bli en traderapaus för det var alldeles för beroendeframkallande att handla där.


Hoppas ni får en härlig vecka!

2 kommentarer:

Betty sa...

Å fy sa..n så gött ! Är riktigt sugen nu då allt jag äter för tillfället går rätt igenom , så att säga.
Då vet jag vad som ligger i din lunchlåda idag ;)

Kram , kram Betty !

Anonym sa...

Va gulligt med dop :) Vilka konstverk till tårtor, dom ser väldigt smarriga ut.
Kram Annika