söndag 9 oktober 2011

Härliga söndag!

Idag är det söndag, om nu någon missat det...
och jag är faktiskt hemma hos mig och pysslar lite.
Det var väldigt längesen jag hade en helgdag i
lägenheten och det behövs verkligen.

I fredags åkte jag till min bror och hans familj
för att igår fira att han fyller år snart.




Det blev mys med barnen och massa tårtor.
Brodern hade nämligen bestämt att istället för 7
 sorters kakor så skulle det bli 7 sorters tårtor...



Vi började med 2 jättegoda smörgåstårtor. Den ena klassisk
med räkor och en med mörkt bröd, popatissallad o kött.
Efter det blev det bärtårta, godistårta, morotskaka, muffins
och budapestrulle.
Kan ju säga att det var rätt fullt i magen efter detta.

Idag är listan full med saker att göra och jag har gjort
första punkten som var målning. Nu ska det få torka några
dagar innan det ska målas igen. Varför kan det inte bara räcka
med en strykning? Jag är lite trött på att ha vardagsrumsgolvet
belamrat med saker.




Nu ska jag passa på att utnyttja ljuset och fota lite till
webshopen.

Önskar er en skön söndag!

Kramar Maria

1 kommentar:

Skogslyckan sa...

Oj man blir mätt bara av att läsa om alla de goda sorterna, vilket kalas!!
Ha en fortsatt mysig kväll!
Kram Pia