söndag 23 oktober 2011

Funderingar i skogen



Igår tog jag en lång promenad efter jobbet. Först tänkte jag bara ta en
liten omväg hem men jag var ute i 2 h och det var så skönt. Det var mitt
absoluta favoritväder att gå i. Inte sol som många andra gillar utan regn.
Nu hade det hunnit sluta regna men det går ändå bra. Det är nånting med
dofterna i luften efter ett regn som jag mår bra av. Det ger mig mycket energi.

Det är skönt att vara i skogen och rensa tankarna. Ibland tänker jag mycket
 och ibland ingenting. Igår tänkte jag en hel del. Jag bestämde mig för en del
saker och för några förändringar jag vill göra.















































En liten förändring blir det här på bloggen.
Jag har känt sista tiden att mina krav på vad jag skriver och framför allt på
fotona har blivit för stora. Jag har svårt för att hitta foton som jag tycker är
tillräckligt bra för att lägga ut här men nu har jag bestämt mig för att strunta i det.
Ibland kommer jag att lägga ner mycket tid och ibland inte så mycket. Det kommer
 även bli en del fotat med mobilen som fotona idag är. Jag ska också testa att
blogga direkt från mobilen.

Detta gör att layouten på bloggen kommer ändras lite men innehållet kommer vara
detsamma som innan. Jag hoppas att jag på detta sättet kommer uppdatera oftare då
det inte tar lika lång tid att göra ett inlägg och att jag inte behöver sitta vid datorn.

Kanske blir det en till förändring här och det är att ni kommer kunna hitta några
enstaka kort då och då på mig. Jag kan lova att det blir inte speciellt ofta...
men vi börjar med ett idag.




Inser att det kanske är dags att byta ut bilden i högerspalten. Det var ett tag sen
jag var rödhårig.


Ny vecka - nya tag!

KRAM !

2 kommentarer:

Hannis sa...

Man söting! Vad kul att se dig ordentligt=))

Läste dina tankar och tycker att det låter sunt!
Att blogga ska vara kravlöst och framför allt roligt.
För sin egen skull.
Krav tror jag vi alla har nog av utanför bloggen.

Och jag hoppas att du inte tror att jag glömt bort min underbara vinst.
Den ska bara på plats i pysselhörnan som jag fräschar upp (ett evighetsprojekt)

Kram Hannis

Mariette sa...

Hej!

Vilken fin bild på dig!!!

Tankarna kring bloggen kan gå lite fram och tillbaka och i takt med att man ändras måste ju bloggen få ändras också...

Mysiga höstbilder!

Kram Mariette