tisdag 4 oktober 2011

Att inte komma vidare



Just nu är det mycket på gång. Eller det känns fel att säga
just nu för det har pågått ett tag och jag vet inte hur jag ska ta
mig ur det och gå vidare. Det är så mycket jag vill göra och
ändra på i mitt liv men mitt problem är att när det blir för mycket
så gör jag ingenting. Jag är bra på att börja saker men dålig på
att göra klart dem.

Det blir lätt att jag tänker att om jag bara får detta gjort så blir
allt bra men det funkar inte så. Att dessutom veta vad jag vill är
inte det lättaste. För att få lite ordning på allt skulle jag behöva ha
semester ett tag men det är ju den lilla detaljen att jag måste jobba
för att få in de väl behövda pengarna. Nu har jag ett jobb jag gillar
så det är inga större problem utan det ligger mer i att min kropp
inte gillar jobbet längre. Jag skulle verkligen behöva fler timmar på
dygnet.

Mitt i allt så får jag även dåligt samvete för att jag klagar. Jag är frisk,
har ett bra jobb, familj och vänner runt mig som stöttar mig och
jag har det bättre än många andra.

Så hur ska jag då göra för att komma vidare? Jag skulle behöva
någon som sätter fart och pushar mig att våga och att inte lägga
av när det är jobbigt. Detta har jag lätt för att hjälpa andra med men
det funkar inte på mig själv...

Nu har jag iaf fått prata av mig lite och det hjälper att ni finns här.


Kramar!


1 kommentar:

Hannis sa...

Vet du, jag känner igen det där.
Har precis gått igenom en period där det kändes som att jag satt fast på flera plan.
Därav jobbytet bland annat.
Och visst, det finns värre saker i livet men för mig handlade det om "otrivsel" som tog energi och väckte en sida hos mig som jag inte tyckte om. Plus att jag inte hann göra det jag faktiskt gillar.

Så jag river upp en massa saker i livet som jag är trygg med men på något sätt sitter fast i och går vidare. Även om jag vissa dagar är skiträdd över att jag fattat fel beslut!

Och ha inte dåligt samvete!
Lättaste sättet att börja en förändring är ju att sätta ord på det man känner=))

En fin dag till dig/ Kram Hannis

Ps. Hoppas att du fattar mitt morgonsvammel=))