söndag 22 maj 2011

Brorsbarn


Jag har varit ledig i 3 dagar nu och hälsat på hos min bror och hans familj.
Det har varit full rulle hela tiden och trots att det är tråkigt att åka hem igen
så är det lite skönt att komma hem. Det blir lätt lite mycket när alla barnen
är igång samtidigt. Sonen blir 7 i sommar och tjejerna 1 så det är livat...

Vi har hunnit med en hel del i helgen. Det blev några prommenader i solen,
mysning på gräset, barn i minipoolen, kurragömmalekar, legospel,
grillning och mycket mera.

Idag kom mina föräldrar och tyvärr tog de regnet med sig ;). Vi hade planerat
en mysig utflykt men det blev att stanna inne istället. Så det blev mera spel.

Jag fick även uppgiften att fota fötter och händer.
Det gick sådär. De största fötterna stod still men de små var lite överallt.




Tur det inte syns att M var ledsen och skrek. Stackarn var
hungrig och vi ville att hon skulle stå still...
Det blev även några på bara fötterna. När vi gjorde det med storebror
 så sov han men det gjorde inte tjejerna så jag är glad att jag
numera kan fota digitalt för det blev många bilder!

Nu blir det nya tag i veckan. Har plockat fram symaskinen och
några högar med tyg. Det blir lite lagning och ändring av kläder först
men sen hoppas jag hinna med några kuddar. Jag vill ha några till i sängen.


Hoppas nu vi alla får en härlig vecka!
Kram

Inga kommentarer: