måndag 16 maj 2011

Prestationsångest...



Det blev en liten välbehövlig paus från datorn i helgen.
Först krånglade ju blogger och jag kunde inte göra något inlägg.
Sen var jag ännu en helg hos mina kompisar och datorn
kom inte ens upp ur väskan.

Nu känner jag att det ska bli roligt att få till nya inlägg igen.
Det har varit lite idétorka på den fronten och mycket tidsbrist.
Jag har aldrig varit speciellt bra på att förbereda inläggen
 eller ha några på lager. Det brukar bli att jag kommer på det
 på kvällen när det är för sent att få till några snygga kort och sen
blir klockan för mycket innan jag redigerat och skrivit.

Jag ger lätt mig själv prestationsångest och ställer ofta
 för höga krav på att det ska vara "perfekt" annars är det ingen idé.
När jag kikar runt bland andra bloggare som lyckas hinna med
en massa pyssel som sen fotas med underbara bilder
blir det ju inte direkt lättare...

Men nu hoppas jag kunna synas här lite oftare.

Jag har varit väldigt dåligt på att fota det senaste och
får lite panik över att allt växer upp så snabbt.
Jag älskar knoppar av alla slag men har inte hunnit med så många i år.
Just nu blommor äppleträden och jag "snodde" med mig några kvistar
från mina kompisars träd som nu står i mitt fönster och blommar så fint.


Hoppas ni får en skön vecka!



Inga kommentarer: