tisdag 10 maj 2011

Trädgårdsjobb

Den senaste tiden har jag inte riktigt haft tid med bloggen och
heller inte haft nåt vettigt att blogga om.
Det känns som dagarna bara springer iväg och att jag inte hinner med.
Detta hoppas jag det snart blir ändring på.
Vi får väl se hur det blir med det.

Denna helgen var jag långledig och fick underbart vackert
 sommarväder med strålande solsken.
Jag var på landet hos mina kompisar och bara njöt.
Ja, kanske inte bara. Vi jobbade ju en hel del också.
Förra helgen började vi med deras grönsaksland och nu gjorde vi lite till.

Dessutom grävde vi om hela deras största land.
Detta var fullt med gräs och olika ogräs.
Efter denna helgen har jag inga problem med att känna igen kirskålsrötter....

När vi var klara med att gräva upp blommor, fixa jorden och gräva ner blommor igen så såg det ut såhär:




Nu håller vi tummarna för att blommorna klarade av denna bryska hantering,
dessutom i strålande sol. Inte bästa vädret att plantera i men ibland kan
man inte välja.

Missade att fota innan vi började men jag hittade detta som är sen innan påsk.
Inget som är tänkt att visas upp så det är inte så snyggt.




Det blir en sväng till dem igen i helgen för vi har fler land att göra om.
Innan dess ska jag försöka hinna med min egen balkong.
Hoppas kunna visa er lite imorn om planerna går som de ska.


Kramar Maria!



1 kommentar:

Hannis sa...

Jag kan hålla med om tiden!
Vet inte vad som händer på våren men då rusar klockan fram av någon anledning...
Och nu när solen skiner så vill man ju hinna med annat kul=))

Kram Hannis