måndag 23 maj 2011

Loppiskopp


När jag och svägerskan tog en promenad i helgen så var den första
affären jag fick syn på Lions loppis. Självklart så tog jag en vända in där.

Det blev en plåtbricka som jag tänkte använda som mall till nya keramikfat.
Nu gäller bara att det blir fortsättning till hösten, alla tummar hålles hårt!

Det andra jag köpte var en kopp.






Jag dricker inte kaffe själv och har ingen bra kaffeservis.
Jag har länge tänkt samla på mig massa olika gamla koppar för att
få en personlig servis. Men jag har haft väldigt svårt att hitta
några jag gillar. Att den första skulle vara blåvit trodde jag aldrig då
jag och blått hittills inte gått bra ihop.
Det fanns inget fat till men det gör inget då den är söt ändå.
Dessutom ville de bara ha 10 kr och det tyckte jag att den var värd.




Än så länge har jag ju bara denna enda så den får vara vas tills den
får några kompisar.

Imorn ska jag hämta mer färdig keramik från min kurs.
Jag är så nyfiken på vad som är klart.


Inga kommentarer: