fredag 20 maj 2011

Balkonglådor

Igår blev jag äntligen klar med mina balkonglådor.
Det har tagit ett tag. Först var det ihållande regn och
 då var jag inte så sugen. Sen hade jag svårt att få tag
i de blommorna jag ville ha.
I veckan så hittade jag äntligen vad jag letat efter.
De fanns lägligt nog i mataffären. Jag kommer sällan iväg till
andra blomsteraffärer än de i centrum eftersom jag inte har
körkort så nu hade jag tur. Det jag letade efter var fina lavendel
(jag hittade t.o.m en rosa), nejlikor och en ros i vit/lime.
Sen innan hade jag murgröna, jordgubbar, smultron och olika kryddor.
Kryddorna brukar jag köpa i mataffären, det funkar jättebra.






Jag ska snygga till dem lite till. Murgönan ska spridas ut
och jag har några ljusstakar som jag också brukar ha i,
Resten av balkongen är lite stökig just nu så den visar jag inte men
 jag har i.a.f min stol framme så jag kan sitta där och mysa.




I helgen tar jag en paus från Borås och åker till min bror och hans
familj i Stenungsund. Det ska bli jättekul att hälsa på dem igen.
Senast vi träffades i deras hus så var det fortfaande snö och jag är
nyfiken på vad de har gjort där och även inne där de renoverar.
Planerar att visa er lite. Svägerskan är så duktig och jag är säker
på att det har blivit snyggt.


Önska er alla en underbar helg!


Inga kommentarer: