söndag 20 mars 2011

Soltimmar

Känns som jag upprepar mig men oj vad tiden går fort. Det har redan hunnit bli söndag och jag har ändå varit ledig sen i fredags.
Efter en seg förmiddag så åkte jag ut till mina föräldrar där min bror var med sina tre barn. Min svägerska hade åkt vidare till Jönköping för att hälsa på kompisar och deras nya bebis.
Med en kille på 6,5 och två tjejer på 8 mån så var det full fart...

Igår var svägerskan tillbaka och vi passade på att fira min pappa som fyller år i veckan.
Det blev grillpremiär och tårta. Såå gott.

Idag när jag vaknade så var det frost och strålande solsken.
Jag tog en liten promenad med kameran och försökte mig på att fota snö. Vilket jag tycker är svårt. Fast övning ger färdighet...




På tomten hemma har de stora björkar som jag fotat i många år.
När jag gick var de vackert vita.




I denna dungen brukar det vara fullt av liljekonvaljer. Känns som det dröjer ett tag till.




Målet för min promenad var "Kullen" som ligger en bit in i skogen ifrån mina föräldrar. Här har jag lekt massa när jag var liten.










Väl tillbaka hittade jag dessa i trädgården och när jag skulle plocka dem lite senare på dan så rotade jag lite bland löven och där hittade jag en liten, liten, liten blåsippeknopp. Tyvärr hade jag plockat ner kameran och mamma väntade i bilen så det blev ingen bild men nästa gång jag är hos dem lyser nog landen blåa.

Jag har hunnit en sväng till en loppis och handlat lite men det får ni se i veckan för nu ska jag göra lite keramik.


Önskar er en solig vecka!
Kramar Maria

1 kommentar:

Ardisia sa...

Hej! Låter som en toppenhelg =) Kul att ha familjen så nära så man kan umgås. Mina föräldrar & bror bor i Finland.

Undrar vilken loppis du besökt. Jag tog en riktig loppisrunda i lördags, i söndags åkte jag till Viskafors & besökte en liten loppis där. Kul att hitta nya ställen =)
Ha en bra vecka! Och njut avs olen då den väl kommer :/
Kramisar! Mia