onsdag 23 mars 2011

En ny till samlingen.



I helgen var jag och mamma på loppis.
Just denna loppisen är uppbyggd så att det finns många smårum och bokhyllor som man hyr in sig i. Det gör att allt står huller om buller och det tar tid att gå igenom alla saker.
Det är fasta priser och det går inte att pruta. Mycket är skräp och mycket är dyrt.
Det går dock att göra fynd.

Denna gången hittade jag en ryggsäckskorg.




Jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med färgen än. Jag gillar den men det är lappat och lagat på flera ställen och där de har målat så är det inte samma ton på färgen. Jag tror att det blir vit färg över och sen skrapa lite så det turkosa kommer igenom. Fast det kan komma att ändras. Vad tycker ni?





Jag älskar alla små fina detaljer!

Idag blev jag lätt tokig när jag skulle lägga in bilderna. De ville inte göra som jag ville....
Ingen bra start på dagen. Nu hoppas jag att den blir bättre för nu ska jag gå till jobbet.

Kram Maria

3 kommentarer:

Hannis sa...

Oooo, så fin!
Jag tycker den ser fin ut som den är.
Älskar gamla korgar av alla de slag, och att hitta dom som ryggsäcksvariant är inte ofta man gör här=))

Vi får väl se om jag visar en bild på magtatueringen någon dag*skrattar*

Kram Hannis

I mina gömmor sa...

Härlig! Jag hae behållt den precis som den är men det kan ju vara defekter som inte syns på fotot. Verkligen snygg!

Kram / Malin

E-B sa...

Kärringen mot strömmen - igen: Jag gillar din idé att måla vitt o skrapa fram det gamla. Då det inte har ett specifikt antikt värde känns det inte respektlöst...
Ställde frågan i min blogg ang ett pelarbord o då ville de flesta att jag skulle låta bli att måla... Jag bestämde mig för att avvakta, så bordet ser ff ut som innan.
Allt gott!