onsdag 16 mars 2011

Kök


Idag tänkte jag passa på att visa mitt kök medans det är nystädat och fint.

Vi börjar med den snygga sidan:




Tanken är att gardinen och luckhandtagen ska bytas och jag har även planer på en ny lampa.




På denna sidan är det som måste vara i ett kök men inte alltid är så snyggt. Bänken är dessutom lite för låg och spisen sitter direkt mellan väggen och vasken.
Kaklet som finns är egentligen lite häftigt men det blir lätt rörigt med det mönstret så jag har målat masonit och satt över. Jag har det även i turkost och rött så när jag tröttnar är det bara att byta.


Tallrikshyllan har blivit lite vårigare.




När jag sydde hängerna i höstas så ändrades hela intrycket i köket och jag trivs mycket bättre nu.




Det har även hamnat lite loppisfynd på hyllorna.










Detta var "lite" från mitt kök.

Nu ska jag göra lite mer keramik och sen gå till jobbet och klippa lite kunder.


Kramar!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysigt kök!! Kram Annika

Hannis sa...

Så himla, himla fint!!
Underbara detaljer!
Ser stort och luftigt ut också=))

Kram Hannis

Ardisia sa...

Wow gillar vartenda detalj i ditt kök! Precis lagom lantlig & personlig. Du är så påhittig!
Ha en fortsatt bra helg =) Kram Mia