söndag 26 september 2010

Shopping.

Igår var jag på Syfestivalen här i Borås.
Det fanns en del att titta på men jag gick igenom rätt fort.
Det blev lite mer garn ifrån min nya leverantör jag hittade på Formex. Hon har inte bara grossistförsäljning så det var kul att hon var där. Det är alltid lättare att välja när man får se färger och känna på kvaliéer.
Jag har stickat några sjalar i det nya mohairgarnet och det är underbart vackert.
Kommer snart att lägga ut några till försäljning.

Jag köpte även en del pärlor. Det var ett tag sen jag gjorde några smycken men nu blev jag sugen igen.
Det får dock vänta lite för jag har massa lera som jag ska göra nåt med först.
Den ligger lite ivägen nu när jag ska börja måla om mina möbler.







Innan mässan så var jag på BETTY´S.
Du hittar till hennes blogg här, där finns alla uppgifter om butiken.
Det fanns sååå mycket som jag ville köpa men eftersom jag inte har körkort utan gick så kunde jag inte ta med allt jag ville. Det kommer bli en stor shoppingtur dit när jag har målat klart hemma. Är så sugen på nytt nu.

Lite köpte jag ju ändå.
Det blev en knopp till skåpet jag bygger och en sifferschablon. Jag beställde även en med bokstäver.
Har lite planer på nya kuddar i soffan och då kommer de till användning.





Hoppas ni får en skön söndag!


2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej & stort tack för din fina kommentar hos mig - blir verkligen jätteglad!! Korgen kommer också den från Bolagret, ca 150 kr har jag för mig!

Stor kram Jes

LOPPISLIV sa...

Tack för rara kommentaren, ja visst är det knasigt när man blir så glad för sånt som någon annan ratat. Onödiga prylar som man samlar på sig, men som ändå skänker sån glädje :-)) Superfina smycken du visar och vilket underbart fönster som du ska göra skåp av, extra roligt att det kommer från din mormor o morfars veranda. Ha en fin söndagskväll. Kram P