onsdag 1 september 2010

Dagen slutade i katastrof....


Idag har jag varit ledig och dagen började bra. Jag har hunnit baka, städa lite och framför allt sortera alla mina papper jag gör kort av. Allt flöt på bra och jag tänkte att nu skulle jag pyssla lite så jag hade nåt att visa er.

Fram med pärmar, tyg och stämplar.
Planen var att klä in ryggarna med tyg och sen stämpla innehållet på dem.
Inga problem så långt men efter ett tag så tog limmet slut och jag skulle gå och hämta nytt.
Det finns i en låda på min hylla i arbetsrummet och när jag skulle ta ner den så rasar alltihopa....




Jag har funderat många gånger om den verkligen sitter ordentligt fast i väggen men killarna som satte upp den sa att det inte skulle vara några problem...till deras försvar kunde de nog inte föreställa sig hur mycket jag skulle sätta upp på den...

Jag kände hur allt långsamt började tippa ut mot mig och helt plötsligt står jag och försöker hålla emot alla lådor som kommer mot mig. Kan säga att det var inte det lättaste.
Högst upp har jag min alldeles för dyra skrivare som jag aldrig använder men på nåt sätt så klarade jag av att rädda den. De flesta färger klarade sig även men en gick sönder så jag halkade även runt när jag höll uppe allt...

 




Resultatet blev en stor hög med kort, papper, glitter, småsaker och klibbig färg på golvet och trött och hungrig som jag var så kom det även massa tårar...inte så här jag ville avsluta dagen.
I efterhand så är jag glad att jag inte hamnade under alltihopa, hade varit perfekt om jag skadat mig också...
Nu har jag plockat upp det mesta och det är väl bara att sortera allt ännu en gång.
Får se det positivt - nu kommer jag veta vad jag egentligen har.
Problemet är vad jag ska göra för att det inte ska hända igen.
Det får bli en annan dags projekt.


Hoppas på en bättre dag imorgon!


2 kommentarer:

Hannis sa...

Nämen stackare! När sånt där händer får man lust att dra täcket över huvudet och ge upp en stund.
Förstår att du började gråta!
Men tur också mitt i allt att du inte gjorde dig illa.

Hoppas att du hittar en bra och säker lösning nu=))

Kramen Hannis

Alla kan sy sa...

Det var inte roliga bilder :(, men inläggen innan var fulla av läckerheter, tänk att få åka på en mässa med så mycket fint. Så inspirerande att jobba med något sånt!

Ska bli kul att se vad det blir för sjalar i höst. Jag har stickat ytterligare en nu. Men nästa blir något nytt för mig, en tunn ullstickad sjal med hålmönster. Jag har bara stickat avig och rät innan. Jag håller tummarna att det blir en färdig sjal någon dag (jag har inte ens börjat).