tisdag 7 september 2010

Helg på landet.

Jaha, då var helgen slut.
Jag har varit ledig i fyra dagar och har varit hos mina kompisar som bor på landet.
Där får jag njuta av vackert väder, svamp, hästar, hund, katt, barn och så mycket arbete jag vill.
Jag tycker det är underbart att få koppla av med lite "husarbete."
Denna gången skulle vi ta in veden som har legat ute och torkat. Vi har redan kört in en del en annan helg och nu tog vi in ytterligare 8 kubik.





Först har vi fyllt en släpvagn med ved, dragit den till vedbon och där slängt på klabbarna på ett band som flyttar in dem i bon där K har stått och slängt för glatta livet. 
Det har varit massa sol och såå härligt!!!
Jag hann även med en tur till tygaffären.
Där hittade jag tyg till mina tyllkransar, till höstens sjalar och vitt tyg till att klä om min soffa.
Nu har jag bestämt mig för att inte köpa en ny utan fixa till den jag har. Tänkte mig en snabbare lösning än sist så vi får väl se hur det går. Vill vänta tills jag målar om väggarna så allt blir snyggt samtidigt så det dröjer väl ytterligare några veckor.




Dagarna avslutades med en underbart vacker himmel.


Hoppas ni alla får en härlig höstdag!




3 kommentarer:

Hannis sa...

Låter skönt med lite kroppsarbete!
Vilken himmel du fångat.
Underbart.

Kul med framtida projekt också, klä om soffan lät som ett tålamodsprojekt=))
Tyllkransarna, har jag sett dom förut tro?
Började fundera på hur dom ser ut.

Må så gott/
Kramen Hannis

Alla kan sy sa...

Ved får mig att tänka på min uppväxt, då vi alltid bar in ved på sommrarna för att fylla förråden inför vintern. Mysigt!

Du har en utmärkelse att hämta hos mig om du vill ha den.

Helena, The Swenglish Home sa...

Himmel, vilken absolut underbart vacker headerbild du har!!! Den skulle göra sig snygg på canvas, tror jag...!

Gillar verkligen dina pärmar nedan, och jag tror bestämt att vi har hittat samma stämplar du och jag...Clas Ohlson?

Och jag håller med dig, kroppsarbete kan vara riktigt skönt ibland och man brukar rensa huvudet så bra på kuppen.

Varma hösthälsningar,
Helena, The Swenglish Home