torsdag 2 september 2010

Ryggbyte...

Idag visar jag vad jag tänkte visa igår innan min "lilla olycka" hände.




Jag har flyttat ut mina pärmar på en hylla där de syns och då var de inte så snygga längre. Jag tog tillvara på en massa gamla pärmar som skulle slängas och de var väl inte så fina men gratis är alltid bra.
Det har inte spelat så stor roll när de inte har synts men nu ville jag göra nåt åt det.




Först provade jag att måla på dem men det blev inte bra och alldeles för tidskrävande.
Alltså blev det så enkelt som tyg som jag limmade på ryggen. Tog först bort plastfickan.
Jag valde att stämpla på efteråt och det gick som tur var bra. Provade att göra en innan men då var det svårt att få trycket att hamna rakt.
Som vanligt när jag gör nåt så var det sent på dan och allt blir lätt krångligare då...;)




Märkte efteråt när limmet torkat att färgen på pärmen lyser igenom lite men det ser ändå ok ut, hade en röd så den blev lite olika men det får vara så. Allt måste ju inte vara perfekt.




Kvar har jag det lilla projektet att sortera och sätta in alla mina nya urklipp. Det får bli en annan dag.

Imorn ska jag njuta av min lediga dag. Jag jobbar inte förrän på tis så det blir en skön helg.
Nu ska jag sätta mig och göra några keramikfat, min kurs börjar äntligen igen nästa vecka.


Kram Maria!


4 kommentarer:

Anita sa...

Dette var en god ide! Takk for tipset.


Hilsen Fama

Hannis sa...

Suveränt!
Tycker det blev skitsnyggt rent ut sagt=))

Det kanske jag skulle prova med alla mina fula pärmar också och få lite ordning i kaoset.

Ha en skön ledig dag!
Kram Hannis

Fröken Fräken sa...

Hur snyggt som helst! Och jag får dåligt samvete över alla mina viktiga papper som ligger i en enda röra i en låda.. borde skaffa pärmar jag också!!
Och jag känner igen mig i dina rasade hyllor. Mina Billysar började ju välta mot mig, tack och lov var de nästan tomma, men jag hann bli orolig över att jag skulle få krossade glasdörrar över mig.. men det gick bra, även om jag blev jätterädd när det hände.

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Pärmarna blev jättefina!
Vilken fin blogg du har. Jag har tittat på alla dina keramikinlägg. Så kul! Jag har anmält mig till en kurs nu i höst.

Hälsningar Agneta