onsdag 10 februari 2010

Vårlökar!

Underbara tazetter!

















Idag i mataffären så hittade jag dessa underbart söta små lökar. Jag älskar tazetter eller som jag säger tassaletter...

När jag kom hem rotade jag lite i skåpen och bland allt sparat stod några glas från IKEA. Från början har det varit doftljus i dem och när de stog slut diskade jag bara ur dem och sen blev de så här bra!

Nu känns det som våren är på väg, hoppas bara på lite sol som får all snö att töa bort så där härligt!


Ta hand om varandra!
Kram Maria!




7 kommentarer:

Millygarden sa...

Det är något speciellt med vårlökar...har svårt att låta bli att köpa hem när jag ser i butik. Kanske är det att det påminner om vår som gör dom så speciella!

Kram Marina

Unknown sa...

Åh såna vårkänslor du bjuder oss på, tack!! Kram

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilka bilder, som poesi!!!
och duuuuuuuuuuuuuuu stort tack för den underbaraste av sjalar, är helt salig maria, den kom idag! kommer bli en sån favorit!!! vilket paket, fotade kvällsljus kunde inte vänta att öppna till i morgon, och vilket kort sååå söt du är!!!
ha det allra bäst, jag är sååååååå fin i min sjal, tjohooooo!!! varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Hej Maria, så fina "tassaletter" du har och så fint du har planterat dom.
Kram på dig/Ingela.

Marie sa...

Så vackert du har planterat de ljuvliga tazetterna, jättefint!

Trevlig helg!
Kram Marie

Mia sa...

Hej vilka söta lök krukor fint det var med tyg i.Jag gillar närbilder man kan nästan känna våren.

Trevlig kväll/ Mai

lottens vita och gröna sa...

hej going där!!!
vet du hur fin jag är i min sjal, alla beundrar den och jag går som en stolt höna!!!
tack ännu en gång!
varmkram lotten