tisdag 9 februari 2010

Sparade minnen...



Jag har alltid gillat saker med minnen, mina egna eller andras.

Visst har jag fina nya saker som väntar på sina minnen så allt måste inte ha en historia från början.
Detta kommer mycket från mina föräldrar som har ett hem fyllt av skatter från förr.





Min pappa har jobbat på tryckeri så hemma hos dem finns flera kast fyllda med småsaker.
Detta innehåller så många utav vår familjs minnen.


Där finns:
- en rostig spik från mormors & morfars ladugårdsvägg
- en pusselelefant från när mamma var liten
- medicinflaskor från nån släkting
- hjärtanstenar (mamma har mängder)
- vigselannonsen från deras bröllop (de gifte sig -82)
- rosor från mammas brudbukett och min brudnäbbsbukett
- souvenirer från resor
- kottar och snäckor
- andra små saker bara för att de är små och söta



Jag har själv "lånat" ett av kasten som bara stod i en garderob. Tyvärr har det inte så många olika storlekar på facken men det fungerar så länge, dessutom gratis!

Jag kommer inte fylla det med småsaker utan som så många andra nu så blir det fina tyger och spetsar.



1 kommentar:

LisaMatilda sa...

Vad härligt det låter med en spik från lagårdsväggen.
Ha en skön kväll!