måndag 1 februari 2010

Brödbak...



Idag har jag varit ledig från jobbet och då passade jag på att baka bröd.
Har ett superbra recept som går att variera i mängder.
Det är bara att slänga i vad man har hemma. Alltså blir det lite olika varje gång. Det bästa är nog ändå att det inte ska jäsa så det är lättbakat.
Dessutom smakar det gott!




Idag orkade jag inte smöra och bröa formarna så då får bröden härligt bulliga sidor.




Allra bäst blir det med leverpastej och gurka på.
Ser fram emot min frukost...

SOV GOTT  så hoppas jag vi "ses" imorn!


3 kommentarer:

Hannis sa...

Det där skulle jag vilja ha receptet på!
Ser så gott ut!
Bröd som inte ska jäsa passar mig=))

Kram Hannis

Cathrin sa...

Det där brödet såg ju supergott ut! Och låter enkelt nog för att kanske kunna passa mig också. Härligt med en ledig måndag, ett bra sätt att inleda veckan.

Kram
Cathrin

Betty sa...

Hallå där pysseltjejen !
Vad kreativ du är ,imponerande !
Nu vill jag hellre baka bröd än laga mat.

Kram Betty !