fredag 12 februari 2010

pysselprojekt


Idag hade jag lite svårt att komma på nåt att skriva om.
Eller egentligen inte, idéerna finns där men jag har inga bilder till än och just nu sitter jag på jobbet så inte kan jag ta några heller...

Det får bli ett projekt i helgen att fota lite.
När jag började blogga tänkte jag att det mesta skulle handla om allt jag pysslar, och det brukar bli en del. Men året har inte börjat som jag tänkt och jag har inte hunnit med så mycket pyssel, suck.

Letade lite i kameran och hittade iaf några bilder...








Igår var jag på andra lektionen på min keramikkurs och den här gången gjorde jag en stor skål med mönster från en gammal spetsgardin.
Blir nog bra men det är flera moment kvar då den kan gå sönder.

Det kommer nog dröja några veckor till innan jag kan visa er den första färdiga saken men den som väntar på nåt gott...
...kan ibland vänta förgäves, hihi.


 


Jag har börjat lite med vårsmyckerna så det blir ett litet smakprov även från dem.

Inköpslistan blir bara längre och längre, ska försöka fynda billig spets nånstans. Vill ha många meter av samma eftersom jag gör flera ex av varje.
Finns det nån som har en bra butik på lager så dela gärna med er. Helst då på nätet eller i närheten av Borås eller Göteborg.







Hoppas ni får en underbar helg.

Kramar Maria!


6 kommentarer:

Mia sa...

Vilka söta halsband. Jag köper spets direkt från en grossist men för och handla där måste du har registrerat företag. Jag mailar dig gärna mer info om du vill veta mer.

Norregård sa...

Så fina halsband!!
Trivslig Helg!!

Kram Kram Malin

fröken knopp sa...

Hej Maria!! vilka härliga projekt!! :)

Min J hälsar att hade han haft tid kunde du gärna fått hyra honom en dag eller två..hihi...

Jag bara älskar halsbandet du visar!! Så otroligt fint!!!

Varma Kramar Elin

Hannis sa...

Vilket vackert halsband!
Kan tänka mig att" bra att ha"listan blir lång när man skapar smycken=))

Fina bilder på tazetterna.
Smart att återanvända doftljusglasen också.

Ha det gott i helgen/
Kram Hannis

Unknown sa...

Åh så vackert halsband!

MIA sa...

Vilken mysig blogg Maria! Halsbandet lägger jag in en beställning på, ett riktigt ¨Mia-halsband¨ju...
Ha det så gott!
Mia