fredag 22 januari 2010

Zaxzendo´s




Här på Zaxzendo´s klippstudio hamnar jag när jag ska gå till jobbet. Jag har drivit eget företag i 10 år och har jobbat här alla de åren.
Salongen ägs av Mia (bilden) och Sara, jag och Sofia hyr stol.

Efter en sjukskrivning för några år sen så jobbar jag inte längre heltid. Jag hoppas att kunna öka min försäljning av mina hantverksprodukter och så småningom när jag bor i hus så vill jag ha en butik i ladugården som jag vill ska finnas på tomten. Men det är ett senare projekt... Nu har jag så jag säljer delar av mina saker på salongen så om du har vägarna förbi kika gärna in.




Tillägg: När jag fotade Mia och hennes kund kom vi in på, som man så ofta gör på en frisersalong, de viktiga frågorna kring livet, döden och hur man ska lyckas göra det bästa av sitt liv...
Efter en stunds disskutioner vilka stundtals var livliga kom vi fram till att världen skulle vara mycket bättre om vi alla levde efter att behandla andra som man själv vill bli behandlad!
Detta lovade jag att skriva men glömde av så det fick bli ett litet tillägg.


När vi tog bort julkransen satte vi istället upp denna som jag gjort. Den är gjord av vit brudtyll som jag bara fäst runt en halmkrans.


Inga kommentarer: