lördag 30 januari 2010

Värmande solstrålar!

Idag skiner en underbar vårsol in genom mina fönster!
Det droppar gott ifrån snön som desperat klamrar sig fast på hustaken. Fåglarna kvittrar och i luften finns en antydan om att våren är på väg...
Kanske är det bara en önskan ifårn mig för när jag tittar på termometern visar den -15!

Trots kylan ska jag bylsa på mig och ta en tur ut i solen för att kolla in några loppisar. Har nån timme kvar innan jag börjar jobba. Idag jobbar jag eftermiddag för en av de andra tjejerna på salongen har en brud och jag vill inte vara ivägen. Tänk vilken bra dag de valt. Vilket underbart väder att gifta sig i.

Igår fick jag lust för lite vårsjalar så jag rotade lite i lådorna och hittade både tyg och garn. Nu gäller det bara att få ihop det som jag tänkt.
Visar förhoppningsvis snart foton från ett färdigt resultat.





1 kommentar:

Hannis sa...

Tror att det kommer att bli en väldigt fin vårsjal i dom färgerna.
Jag har drabbats av den där förvirrade känslan när man ser solen och har Tulpaner på bordet men får ta på sig massor av kläder för att gå ut=))
Blir fel på något sätt!

Ha en skön dag/Kram Hannis