söndag 23 december 2012

Julbockens nya kläder


Så fick han då äntligen lite nya kläder min stackars julbock.
Jag hittade honom på en loppis förra året och då hade han bara lite urblekt rött band på sig. Säkerligen så hade han en gång varit riktigt stilig i sitt röda band men de resterna som fanns kvar nu var inte mycket att stoltsera med.




Eftersom jag ibalnd har en tendens att skjuta upp saker så fick han helt enkelt vänta tills i år med att bli stilig igen. Och nu var det dags för lite förändring. Han skulle få bli vit. Eftersom jag gillar när man återanvänder o tar till vara på gamla saker så var det en bit av ett gammalt lakan som fick stå till tjänst denna gången. Med lite lim till min hjälp så tog det inte många minuter innan det var klart och nu står han där under min gran o är så fin.




Nu är det inte lång tid kvar av dagen före dopparedagen o jag är hos min bror och hans familj. Barnen har lagt sig och snart gör även vi vuxna det. Utanför yr snön och vi håller tummarna för att de som ska komma hit inte blir fast nånstans utan kommer fram säkert.

Njut nu lite av lugnet jag hoppas ni har för imorn är det säkerligen full fart....

Inga kommentarer: