onsdag 16 november 2011

Nya kuddar


Jag har länge haft en hög tyg liggandes som jag skulle sy lite nya kuddar av. Nu har det äntligen blivit av. Det gick snabbt när jag väl gjorde det och då blir det ännu mer irriterande att jag inte gjort det innan. Men nu ligger de där fint i soffan.




Det blev några olika varianter. Jag hade lite tyg över från filten jag köpte på det stora varuhuset och har som gardiner i sovrummet. En filt har blivit 2 gardiner, 4 lampskärmar och nu 2 kuddar. Det kallar jag mycket för pengarna.

 

 
Sen blev det 2 st av gamla örngott. Dessa ska jag sy om med dragkedjor i men det får bli sen.



Och nu till jul fick det även bli 2 av fina gamla kökshanddukar. Hade soffan varit större så hade det blivit ännu fler.

Idag är jag ledig och nu är det städning som gäller. Ska även försöka hinna baka lite bröd. Sen måste jag också hinna med att måla min nya tallrickshylla så den blir klar att sätta upp på väggen snart.


Hoppas att ni får en bra dag!

Inga kommentarer: