måndag 29 augusti 2011

Stockholm och målning


Just nu sitter jag på bussen till Stockholm.
Jag har semester denna veckan och ska njuta av lite
 ledighet med att shoppa. Dessutom ska jag gå på
Formex.

Under tiden så har jag målare i lägenheten som fixar
mitt vardagsrum. Förra hösten upptäcktes en vattenskada
och nu ska jag äntligen få det målat. Det ska bli så skönt att
de gör det när jag är borta. 




Jag hade som tur varit fått ut de flesta av möblerna ur
rummet igår för när jag klev ur duschen ringde det på dörren
och målaren kom. Han skulle inte komma förrän på tisdag och
att de kommer en dag för tidigt hör väl inte till vanligheterna...
Snabbt på med kläderna och sen bort med sista sakerna....

Planen när jag kommer hem är att fortsätta måla i hallen så jag
får den i samma vita fina färg som det blir i vardagsrummet.
Får väl se hur sugen jag är på det när jag vaknar på lör.

Denna gången har jag inte planerat min resa men jag ska nog hitta
nåt att göra ändå. Imorn ska jag få lite guidening  (stavas det
verkligen så?) runt stan och kanske blir det då en sväng till Skansen.
Annars är det shopping som gäller och jag ska nästan bo granne med
min favoritbutik som Sara så dit kommer det nog bli några turer.

Nu hoppas jag bara på bra väder.

Kram Maria!


Inga kommentarer: