onsdag 3 augusti 2011

Äntligen har jag hittat ett!

Nu kan jag stryka en sak på min långa "att köpa på loppis"-lista.
I helgen  var jag och en kompis runt på flera loppisar av
varierad storlek och fyndade lite.

Vi var bl.a på Snökullaboden och där tror jag att jag betalade och
jag gick in och hittade nytt 4 ggr. Sista gången skrattade de bara.
En utav gångerna stod det några före mig och de hade hittat ett
bakbord. Jag blev visserligen lite tjurig eftersom jag hade missat det
men det var ändå för stort för mig. Jag var ändå smart nog att
fråga om de hade några fler. Det skulle finnas ett till och dessutom ett
som var mindre. Till slut så hittade de det i förrådet bland saker
som de skulle plocka fram till dag 2. För bara 100 kr så blev det mitt.


 
Det är lite för stort för att ställa åt detta hållet men det får bli så
annars försvinner för mycket utav bänken.

 

 
På det ställde jag några glasburkar med socker och mjöl, bakformar,
handdukar och en kavel.

 


Nu har jag en sak mindre att leta efter men ändå mycket annat kvar.
Och tur är väl det för det är ju så kul med loppisar!

 

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Ja, oj vad man har gått ut och gått in igen på loppisar i sina dagar! Man får lov att tänka mer på de fina fynden istället för vad personalen ska tänka ;-D Det var ju et underbart bakbord!

Alltså, egentligen skulle jag gilla hösten mer om den inte kom direkt efter sommaren.. det känns inte så mycket att det är roligt med höst, mer att sommaren dör.. Och så har vi ju så himla kort höst här, så man vet att så fort hösten är här är det bara veckor bort till vintern, och dit vill man INTE..