söndag 12 juni 2011

Buketter


Helgen har jag tillbringat hos mina föräldrar och hjälpt till
i trädgården. Lite regn igår men idag har solen strålat mellan
molnen och det har varit perfekt jobbväder.

Som alltid så kommer jag hem med ett stort fång blommor.
Det blev 8 st buketter idag och nu doftar det så gott 
hos mig. 

Vi börjar i hallen. Där står dessa två.



Vidare in i köket finns dessa.
Visst är det härligt med en stor bukett hundkex.



Självklart finns det även flera i vardagsrummet.
Denna med nån variant på syrén doftar ljuvligt trots att den inte doftar
riktig syrén. Däremot står de väldigt länge inne och det är ju bra.




I fönstret står en riktig sommarbukett med bl.a pion, iris och prästkrage.
Jag tror att detta är favoriten just nu.
På soffbordet står några söta penséer.




Sist men inte minst står det ännu mer syréner i mitt sovrum.




Hoppas att jag kan sova i all denna doft, tur jag inte är
allergisk mot blommor.
Fast mina ögon kliar lite men jag kör på att det beror på
 att jag varit och gått bland ängsgräs idag...
Tummar hålles ;)


Önskar er en skön ny vecka!


Inga kommentarer: