torsdag 7 oktober 2010

Problem...




Just nu har jag lite lätt kaos hemma med halvmålade måbler överallt...
Jag har dessutom fått lite problem :(

På vissa ställen har färgen krackelerat...
Jag har gjort precis som det har stått på burkarna men ändå blev det inte bra.
När jag pratade med butiken så sa de att jag hade väntat för länge mellan lagren med kvistlack men det står inget om det på burken...bara att den kan målas över igen efter 30 min inte att man var tvungen att göra det inom 2 h...
Tydligen är det nåt som jag borde vetas ändå...

Än så länge har jag bara målat klart insidan på ett skåp så det gör inte så mycket men de andra möblerna har jag redan kvistlackat och grundmålat.
Nu vet jag inte om jag ska chansa att det inte händer där eller om jag ska slipa bort allt och börja om.
Tror att jag chansar...


Det får oavsett vänta för nu ska jag rensa svamp.
Dock inte sådana som på bilden :)


Hoppas ni får en skön fredag!
Kram Maria


5 kommentarer:

Hannis sa...

Ska du shabba möblerna så gör det kanske inte något om det har krackelerat.
Men det beror ju på hur mycket det är förstås, tänker om det är något man kan slipa på.

Låter ju skumt att man ska behöva måla inom en viss tid för att undvika krackelering!!
Förstår att det blir aningen irriterande.

Hoppas att det går bra=))

Kram Hannis

Betty sa...

Väntat för länge ???!!! Har använt den lacken på samtliga tak o träbeklädda väggar som vi har (o ofta lackat det andra lagret nästföljande dag) o har aldrig någonsin sett ngn färg krackelera ?
Som vi tidigare diskuterat så är jag övertygad om att det kommer få en go´sliten känsla.

Jajjamensan jag är i butiken på tis. fm. ( om inget oväntat inträfffar).

Varmt välkommen om du kikar förbi.
Kramar från Bettan !

Rose Garden Malevik sa...

Låter ju lite konstigt.....men lycka till :)
Håkan

Unknown sa...

Nej detta är skumt, du måste fått en dålig färg, ett riktigt måndagsexemplar eller så är det kanske så att det fanns något kvar i möbeln, någon målartvätt eller annan färg eller så???
Hm, ja jag vet inte men jag skulle nog i alla fall våga testa på resten.
KRAM Petra

Hedblomskan sa...

Tråkigt med färgen, men är säker på att det blir riktigt bra ändå:) kram