fredag 1 oktober 2010

Fukt i planerna...

Jag bestämde för ett tag sen att jag skulle måla om i mitt vardagsrum.
Väggarna och några av mina möbler ska bli vita.
Jag har tagit ledig i några dagar nu så jag jobbar inte förrän på onsdag igen.

För någon vecka sen kollade jag väggarna lite extra noga och då hade fläcken som jag skymtat över fönstret blivit större och mörkare...
Eftersom jag bor i hyreslägenhet var det bara att ringa ägarna och de kom och kikade samma dag och visst var det en fuktskada...




Nu har de rivit bort tapeten och det ska stå och torka ett tag.
Positivt - de målar om åt mig :)
Negativt - det kanske inte blir innan advent :(




Så nu blir det bara möbler som målas i helgen. Jag tror dock att det räcker. Kommer nog ändå att ta några veckor med alla torktider som måste vara.

Jag som har köpt en massa nya fina saker som jag vill plocka fram direkt men det är väl ingen idé när det står halvfärdiga möbler huller om buller.

Innan jag tar fram penseln så ska jag åka och hälsa på min brors familj. Deras små tvillingtjejer har snart blivit 3 månader och det var länge sen jag träffade dem.


Trevlig helg!




1 kommentar:

Hannis sa...

Urk för fuktskada!
Det hade jag förra hösten.
Hoppas att det blir klart snabbt.

En härlig målarhelg får jag önska dig=))
Kram Hannis