söndag 17 oktober 2010

Hälften avklarat...


Halva "helgen" har gått och jag har gjort hälften på min lista, eller iaf nästan ;)
Jag är ledig imorn och då tänkte jag göra klart resten av listan.

Jag började dagen med att som vanligt att måla lite grann...
Det står många halvfärdiga möbler och väntar på att torka rillräckligt för att målas en gång till. Hittar hela tiden fler saker jag vill måla vita, kommer nog aldrig bli färdig.
Fast det klart att så här vill jag ju inte ha det när advent är här.

Det enda jag har målat klart är rundstaven som jag ska ha till tyget framför dörren i hallen.
Så den åkte äntligen upp på väggen. Jag använde hållare som väl egentligen är tänkta till insidan på en garderob men de funkar utmäkt även mellan mina väggar.
Hade en vit tygbit över som jag hade tänkt använda men nu vet jag inte om det är ett för tjockt tyg så jag har hängt upp den lite provisoriskt så ska jag kika mer på det imorn.
Har några gamla vita lakan som det kanske blir istället...






Det jag vill dölja är min fula gråa dörr. I min hall har jag en vit, en grå och två bruna dörrar och det tycker jag blir lite för mycket :)




Detta är min favoritlykta. För nåt år sen hade vi en inredningsbutik i samma hus som jobbet och jag var ofta inne och tittade på denna vackra lykta men då den kostade runt 1000-lappen så tyckte jag den var för dyr. Glad blev jag när de hade 30 % på valfri vara. Det blev ju iaf lite billigare.
Nu står den och bildar vackra mönster på mina väggar när den är tänd.

Det som var skönast att få avklarat var balkongen.
Jag brukar alltid vänta för länge och då har det oftast blivit blött och äckligt.
Jag lät dock luktärtorna vara kvar för de blommade fortfarande så fint.

Nu ska jag kika runt lite hos er och njuta av min goda mat.


Hoppas ni får en härlig vecka!
Kram Maria

7 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

UNDERBAR lykta! Förstår att du föll för den, trots priset :)

Linda :)

LOPPISLIV sa...

Hej Maria! Smart sätt att dölja en dörr man inte vill visa, gamla lakan är ju så himla fina. Fin lykta, jag letar just nu också efter en lykta som jag vill ha utomhus, men har inte funnit den rätta ännu...Det är så himla mysigt att tända ljus och lyktor nu när det blir så mörkt tidigt om kvällarna. Ha det gott. Stor kram Paula

Skogslyckan sa...

Skulle precis skriva kommentar hos Lilla Blanka Mia och såg då det du skrivit om Bettys. Tänkte att då måste jag ju bara kika in, vi bor ju bara 3 mil från varandra. Alltid kul med nya bloggar.
Kramar från Pia i Ateljé Skogslyckan

Lilla Blanka sa...

Hej!

Vilken underbar lykta, kan tänka mig att den är jättefin med sitt mönster när den lyser!

Åh jaha men då bor vi ju inte så långt ifrån varann! Bettys är en riktig favoritbutik!

Såg att du även gillar Som Sara...och den butiken är också en butik i en klass för sig..!

Vad mysig blogg du har! Har kikat runt här en bra stund nu :)

Kraaaam
Mia

MiaMaria sa...

Hej Maria o tack!

Bra tips att dölja dörr med ett vackert draperi:)

Och vilken fin lykta du har...kan tänka mig att det blir häftigt mönster när den lyser...

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej.
Vad smart att dölja en tråkig dörr.
Blir snyggt!
Lyktan var ju riktigt fin,kan tänka mej vilket sken det blir från den när den är tänd.
Må så gott
Kram Anette

Hannis sa...

Enda nackdelen med att börja måla är just att man hittar nya saker att måla hela tiden=))
Tror det kommer att bli toppenfint när du är klar!

Vad smart med draperiet!
Snyggt sätt att dölja dörrar på.
Kanske skulle vara något för mig som ljuddämpare vid ytterdörren?

Kram Hannis