lördag 15 maj 2010

Vitsippan ute i backarna står...



...niger och säger att nu är det vår.


Om jag inte minns fel så är det så den går.
Sångtexter har aldrig varit min starka sida, man kan ju inte vara bäst på allt...;)

Jag har varit 2 dar hos mina föräldrar och mått gott.
Vi har pillat lite i landen, flyttat blommor och sått.
Bl.a så har jag tagit med en bil med full blommor till min balkong så imorn blir det plantering.




Jag och mamma tog även en sväng i skogen för att njuta lite av våren. Detta var igår och då sken en strålande sol ifrån himmlen.
Idag har det varit mer blandad kompott. Jag hoppas på sol imorgon.

Vi hittade en massa olika små spirande knoppar och hav av vitsippor. Iaf några mindre sjöar, det hade växt upp en massa hallon och tagit över. Nåja, blir gott till sommarn...


Längs vägen hittade jag denna vitsippa som jag bara var tvungen att mäta och visst är den lång??




 
Såg att lite stjälk kom bakom måttbandet men inget fusk försiggick utan den var 25 cm lång!
Tyvärr gick den av så jag kan inte göra om det.


Hoppas ni får en skön söndag!

Inga kommentarer: