tisdag 25 maj 2010

Stress...


Ibland känns det som tiden bara rinner iväg och jag inte hinner nåt...
De sista månaderna har varit sådana.
Det var längesen jag hade någon helt ledig dag då jag bara gjorde ingenting.För visst behöver vi de dagarna emellanåt. När man vaknar på morgonen och det inte finns nåt planerat.

Det är nu inte så att jag klagar över mitt liv.
Jag trivs på mitt jobb och jag umgås med familj och vänner på helgerna men jag har ett behov av att ibland bara vara ensam och vara.

Även om det jag gör när jag är ledig är roligt så gillar jag inte när dagarna är uppbokade månader i förväg. När jag är trött på mitt jobb är det just det som är det jobbiga. Eftersom jag jobbar som frisör är mina dagar bestämda i förväg och det är många tider på en dag som ska passas. Ibland känner jag att det skulle vara skönt att komma till jobbet och kunna välja vad jag skulle göra och i vilken ordning. Självklart är det många jobb som är inrutade och jag har iaf fördelen att jag är egen och väljer själv hur jag vill jobba. I den mån mina kunder kan komma när jag vill...

Mellan stressen på jobbet finns ju helgerna och de tillbringar jag gärna någonstans utanför stan där det finns frisk luft att andas och blommor att fota.
Precis som många andra helger var jag denna gång hos mina vänner J och K på deras gård. 
Där finns "mina" trädgårdsland och nu var det dax att rensa...




I landet känns det som det växer allt annat än de stackars små morotsfrön jag har sått men till slut hittade jag några små rader.
Det fanns oxå små blad från dill, rädisor och sallad.
Nu satte vi även ärtor och 180 potatisar!!!
Det blir ingen pasta denna sommaren.


Jag har hittat en ny favoritsyssla-
vedklyvning!
Det var första gången jag provade en sådan maskin och det var sååå kul.
Vi "slogs" allihop om att få använda den.




Sen fick jag träffa deras lilla tjejbebis som bara är 2 veckor. Hon är sååå söt och jag ville ta med henne hem!

Nu ska jag slita mig från datorn och lägga mig och sova. Det blir ju en ny dag imorn och jag ska försöka att inte stressa!


Önskar er en skön dag!


1 kommentar:

Hannis sa...

Jag vet vad du menar!
Även om man trivs med livet och det man gör så skulle den där friheten att styra helt efter sig själv vara underbar i bland!

Bra avkoppling med veden!
Och rolig*skrattar*

Kram Hannis