torsdag 7 juli 2011

Evighetsgöra...

 
Det blev en lite oplanerad paus för min del.
Jag har haft en liten minisemester och bara njutit av
att vara ledig. Det har varit så skönt!

Idag var jag tillbaka på jobbet och nu blir det jobb några
dagar framöver. Jag går på semester nästa fredag.
Jag lyckades göra några saker som stog på listan när
jag var ledig.




Det jag började med var att klippa remsor till
mina mattor jag tänkt väva. Eller jag klippte egentligen inte
för jag inhandlade mig en skärmaskin för att det skulle gå
lite snabbare. Det gjorde det men det är ändå ett
evighetsgöra...tror nog det går åt en del...




Tyvärr gick det inte att ta riktigt så tjockt med tyg som
försäljaren sa men det gick ändå betydligt snabbare än att
klippa. Det jobbiga nu är att alla remsor ska fästas ihop till
längre bitar. Jag har hittat ett sätt när man klipper hål i ändarna
och sen knyter ihop dem. Annars är det symaskinen som gäller
men det känns ännu värre. Det går att skarva dem i vävstolen men 
det ska tydligen vara lite pilligt och jobbigt om de är korta.
 Hoppas att det är roligt att väva så allt detta jobb är värt det.


Ha de gott!

Inga kommentarer: