torsdag 22 april 2010

Kvistklipp



Igår när jag gick hem hade de gallrat i träden i hyreshuset jämte mitt. 
På backen låg stora högar med underbara kvistar. Längst ut satt härliga sprickfärdiga knoppar!

Självklart kastar jag mig in bland grenarna och börjar bryta av lagom stora kvistar. Det fanns ingen att fråga om det var ok men jag antog att de bara ska slängas och det vore ju synd.

Nu har jag placerat ut dem runt om i lägenheten i olika vaser och de har redan blivit mycket större. Jag har inte koll på vad det blir för sorts blad men jag hade gärna velat att de skulle stanna såhär för jag älskar knoppar!







Igår föll det lite snö från himlen men nu är ordningen återställd och solen skiner igen.
Visst är det en härlig tid nu när allt vaknar till liv igen!

Nu ska jag gå till min keramikkurs, vi har nog bara 3 ggr kvar i vår men jag har redan bokat in mig på 2 kurser till hösten för det var sååå roligt och jag har så många idéer på vad jag vill göra.


1 kommentar:

Hannis sa...

Klart du skulle ta vara på dom!
Inte för att jag har en aning om vad det är men ändå=))

Kul med kurser till hösten!
Själv letar jag efter någon kurs i kalligrafi, det skulle jag vilja testa.

Kram Hannis