tisdag 7 juni 2011

Minisemester och födelsedag

 



I fredags tog jag båten över till Danmark. Med mig var mina kompisar och 
deras lilla dotter, deras grannar och deras kompisar. Totalt 7 vuxna och en 1-åring.
Vi körde sen neråt till Hjallerup och deras stora hästmarknad.
Marknaden har funnits sedan 1700-talet fast nu är största delen "vanlig"
marknad och tivoli.

Vi hade strålande sol från en klarblå himmel hela helgen och det var minst
sagt varmt.




Det fanns många hästar att välja bland och i alla skiftande sorter och skick.
Jag förstår varför man inte får sälja djur på detta sättet i sverige.
Alla mådde väl inte bäst.

Det fanns även smådjur till salu och då främst kaniner och marsvin.
Jag har haft marsvin när jag var liten men nu hittade jag en ny sort - skinny.
Ett alldeles naket marsvin. Blev ingen favorit direkt, jag tycker nog att
päls är bättre. Men lite gulligt var det.

Jag handlade nästan inget men en ny hatt blev det. Annars var det inte så
mycket som jag blev sugen på. mycket skräp och inte så billigt.
Istället blev det mycket mat och öl.

Vi har redan planerat att åka nästa år och då vet jag bättre hur jag ska
lägga upp dagarna.

På söndagen blev det lite firande för då fyllde jag år.
Det är ju inte riktigt det samma som när jag var liten och man
väntade och väntade men det är fortfarande roligt att få paket.
Tårtan fick vänta till igår då jag var hemma igen.
Som vanligt blev det jordgubbar uppepå.




Brickan har hängt med sen jag var liten och var alltid till tårtor.
För några år sen tyckte inte mamma att den var så fin längre och ville
slänga den men jag övertalade/tvingade henne att behålla den och när hon till
slut fick nog gav hon den till mig. Vissa saker ska vara som de alltid har varit.


Hoppas ni får en skön vecka!
Kram Maria

Inga kommentarer: